9 juni

Sen förra inlägget, då jag malde på om att vi inte råkat ut för någon olycka med vagnen än, har det hänt grejer. Edvin satt i vagnen i hallen (utan bälte mitt pucko), medans jag skulle hämta en grej i köket. Han dök i golvet med huvudet före. De va en fruktansvärd duns jag hörde. Me hjärtat i halsgropen for jag ut i hallen, guu va rädd jag blev. Han skrek o skrek men lugnade sej efter en stund, mammas lilla hjärta. Fy va hemsk jag kände mej.  Det gick som tur var bra, han blev nog mest rädd. Klart att det gjorde ont på honom, de verkar tåla en del i den åldern. Jag tänker på hur de skulle gå för en annan om man skulle ramla o ta emot sej me huvudet.

Ikväll har jag haft ett litet städryck. Fixat köket o toan o sen dammsugit lägenheten. Edvin hade lite väl mycket skräp på magen nu tyckte jag. Imon ska pappa skura golvet o tvätta. Mycket trivsammare här hemma redan.

Ikväll när jag försökte natta Edvin tittade jag till honom när det va tyst. Då satt han upp i sängen. De va nytt för mej. Enligt pappa A började han med detta igår. Då hade han till o med suttit upp i sängen o somnat me huvudet hängandes. Lilleman brukar alltid somna vid sju, halv åtta annars. Efter 45 min gav jag upp. Han va helt enkelt inte trött. Han siter fortfarande vaken o pigg här brevid o försöker gång på gång komma åt tangentbordet.

Han har börjat att krypa lite emellanåt också, men när han har bråttom tar han till ål. De e mycket kläng på allt här hemma. Han vill gärna stå upp, han vet dock inte sina begränsningar utan kastar sig rätt som det är åt nåt håll.

Idag har Gina fått röra på sej massor. Hon ligger här o gnyr när hon ska klia sej för att hon e så stel. Igår försökte jag me henne ut när jag skulle jogga, jag vände dock ganska snabbt. Hon va alldeles för slö, jag fick dra henne. Jag hade inte krafter nog att släpa både på mej själv o henne så jag vände o lämnde henne hemma innan jag fortsatte ut ensam.

Imon kommer Pär o Lina hit framåt natten. Vi ska på examensmiddag tillsammans på lördag sen fortsätter det med fest på kvällen. Ska bli trevligt.

Oj oj, nu e mina ögon väldigt trötta. Sängen nästa. Fredag imon o sen helg. Härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0