19 juni

Usch vilken regnig dag. Idag har vi varit ute på kryssning på Vättern. Andreas föräldrar firade pärlbröllop för en tid sedan, de e klart att 30 år måste uppmärksammas me något speciellt. Smörgåsbord bjöds de på, riktigt gott, synd bara att man alltid äter alldeles för mycket. Jag o båtar hör inte ihop. Redan när jag klev på bryggan kände jag av sjösjuka, tråkigt att va sån. Obehagligt när de gungar o snurrar i huvudet. Kändes ändå ganska ok men kändes skönt o stå på fast mark igen tre timmar senare. Tack alla som var med för en trevlig tur o sällskap!

I morse vaknade Edvin som vanligt vid sjusnåret. Jag var sjukt trött, Andreas slutade ju jobba vid 03 inatt så de va bara till o maka sej upp. Efter frukost o bus somnade vi tillsammans i lilla rummet. Vi sov länge, 1 timme o 50 minuter, inte riktigt vad jag hade planerat men underbart mysigt va de o ligga sked. Jag hade inte satt klockan, istället blev det stressigt att fixa i ordning allt innan vi skulle träffas vid piren, men de gick bra.

Edvin har haft det mycket bra hos Tony o Linda i helgen. Tony har avancerat o bytt två bajsblöjor. Inte dåligt, guldsjärna till dej. Tack för barnvakten, de uppskattar vi verkligen.

Igår kväll såg vi på film, en otäck en, The Rite. De va en skräckis, jag e inte mycket för den genren. Får bara för mig en massa konstiga saker o känner mej illa till mods. Jag satt o kikade genom ett litet hål när det var som läkigast. Sen kunde jag somna utan problem fast jag inte hade Andreas hemma, skönt.

Oj, känns som om jag fortfarande e på båten...

Jordgubbar o färskpotatis har nu smakats för i år. Mm, I like! Vi har köpt 6 liten gubbar i veckan, de blir nog en tallrik till kvällsmat sen,nåt annat lä inte gå ner efter den mastiga lunchen. Färskpotatisen e go den men me de traditionella tillbehören blir vid midsommar, den son väntar på nåt gott.

Imon börjar semsterperioden på jobbet. Min brevidgång e avslutad o imon står jag på egna ben. På vardagarna har jag väl redan gjort de men de kommer kännas lite nervöst första kvällen o helgen man går själv. De ska nog bli bra.

Vår lille buse står nu för jämnan i sängen när han tröttnat på o sova. Han häver även sig upp till stående vid skafferiet i sträcker sig till sin hylla med barnmat o annat gott. Han blir skitsur när man plockar bort honom därifrån. Tv-bordet e också mycket intressant. Snart har han upptäckt allt här.


Busfrö!


Innan avfärd från Piren.


Kommentarer
Postat av: Lotta

HOT MAMA =)

2011-06-20 @ 08:35:24
Postat av: katt

synd med så trist väder o sjösjuka.. men mys ändå..

vi hämtade ju voffsingen igår... ojoj som att ha en bebis.. men hon e väldigt söt.. humlan e som valp på nytt

2011-06-20 @ 10:07:14
URL: http://karinkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0